Αστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια Ανενεργά
 

Τι πρέπει να γνωρίζουντα λογιστήρια, οι επιχειρήσεις και οι ελεύθεροι επαγγελματίες ;

1ον. Το μέτρο σηματοδοτεί την κατάργηση του χειρόγραφου παραστατικού αλλά και της ειδικής φόρμας καταχώρησης για την διαβίβαση παραστατικών πωλήσεων (διακίνησης) στην myDATA. Η «ειδική φόρμα καταχώρησης της Α.Α.Δ.Ε» πέρα από την καταχώρηση των εγγραφών τακτοποίησης χρησιμοποιείται και για την καταχώρηση των χειρόγραφων παραστατικών. Συνήθως η χρήση αυτή γίνεται και από τους λογιστές ώστε να καταχωρήσουν το χειρόγραφο παραστατικό του πελάτη τους απευθείας με τους κωδικούς του taxis του και όχι με τους κωδικούς του αντιπρόσωπου λογιστή. Η χρήση αυτή απότι φαίνεται καταργείται.

2ον. Όσοι εκδίδουν τιμολόγια με προγράμματα γραφικών templates excel, word, corel κ.ά , θα πρέπει να σταματήσουν και να κάνουν χρήση εμπορικής διαχείρισης E.R.P που να πληροί τις προδιαγραφές διαβίβασης στην myDATA και να διασυνδέεται με Φ.Η.Μ – πάροχο και P.O.S ή μέσω της εφαρμογής της εφορίας timologio.

3ον. Το τιμολόγιο ή όποιο παραστατικό εκδίδει η οντότητα, πρώτα θα πρέπει να διαβιβαστεί στην πλατφόρμα myDATΑ και αφού επιστραφούν οι μοναδικοί αριθμοί σήμανσης και καταχώρησης σε αυτήν (qr Code και U.I.D) τότε θα το παραλάβει ο λήπτης, ηλεκτρονικά ή έντυπα. Οι μοναδικοί αριθμοί θα αναφέρονται στο παραστατικό ώστε και ο λήπτης αλλά και ο ελεγκτικός μηχανισμός να μπορεί να  διαπιστώσει την εγκυρότητά του παραστατικού, κάνοντας χρήση της κάμερας του κινητού του.

4ον. Η διαβίβασή του «ηλεκτρονικού τιμολογίου» θα επιτυγχάνεται στην προκειμένη περίπτωση από:

    • E.R.P – Πάροχο Ηλεκτρονικής τιμολόγησης
    • Την εφαρμογή timologio της Α.Α.Δ.Ε

και περιμένουμε γενικότερες διευκρινήσεις για την ειδική φόρμα καταχώρησης που εφόσον το Ηλεκτρονικό Τιμολόγιο γίνει υποχρεωτικό δεν θα έχει εφαρμογή σε αυτήν η καταχώρηση του χειρόγραφου παραστατικού.

5ον. Η υποχρέωση δεν αφορά μόνο το παραστατικό 1.1 Τιμολόγιο αλλά όλα τα παραστατικά όπως το Τ.Π.Υ, Πιστωτικά κά, δηλαδή τους Τύπους Παραστατικών Α1 και Α2 (1.1 έως 11.5) που αφορούν στην διακίνηση. Τα παραστατικά όπως το ενοίκιο και του απλοποιημένου τιμολογίου για σκοπούς λογιστικής εγγραφής λογικά δεν θα συμμετέχουν.

Η υποχρεωτική χρήση των μηχανογραφημένων παραστατικών και η καθολική κατάργηση των χειρόγραφων ενισχύει αυτόματα και την αναγγελία του Πρωθυπουργού κου Κυριάκου Μητσοτάκη στην Δ.Ε.Θ «ότι θα αναγνωρίζονται μόνο τα έξοδα που έχουν διαβιβαστεί στην myDATA».

Εφόσον γίνει υποχρεωτική η χρήση του «Ηλεκτρονικού Τιμολογίου», ο ελεγκτικός μηχανισμός αλλά και ο λήπτης του τιμολογίου θα μπορεί μόλις το λάβει και κάνοντας μόνο χρήσης της κάμερας του κινητού του να διαπιστώσει αν το παραστατικό έχει διαβιβαστεί ή όχι δηλαδή αν είναι νόμιμο ή όχι και να πράξει ανάλογος.

Μέσα στο 2024 έρχεται και το «Ηλεκτρονικό Δελτίο Αποστολής»

Εν αναμονή νομοσχεδίων που θα διευκρινήσουν τα ανωτέρω. 


Σκανάροντας το παραστατικό ή το μεγαλύτερο qr code που του ανήκει μπορείτε να πάρετε μια γεύση και να αρχίζετε να εξοικειώνεστε.

spirop12-2.jpg
Σκάναρέ το demo για να δεις πως θα γίνει

ΜΑΡΚ: 400001917189610 – 19/09/2023 15:10

UID:9740AF2C2297ECBC6CB675C669103D114583C14F

spirop12 1


poliggerΝικόλαος Σπυρόπουλος 

C.E.O Accounting & invoice  Software group of Companies .

t: 0030.2103009907 , www.accountingsoftware.grwww.i-spirit.gr


image0