Επικαιρότητα

Διαβάστε τα τελευταία νέα
Αστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια Ανενεργά
 

Τα αποκαλυπτήρια του «έξυπνου» ψηφιακού βοηθού του gov.gr, ο οποίος αξιοποιεί εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης (ΑΙ) έγιναν σήμερα Τρίτη (12/12/2023).

Ο ψηφιακός βοηθός, που έχει τη μορφή chatbot και ενεργοποιείται στη δοκιμαστική μορφή του, θα βοηθά τους επισκέπτες του gov.gr να βρουν εύκολα την υπηρεσία που αναζητούν, απαντώντας σε απλές αλλά και σύνθετες ερωτήσεις τους. Αποτελεί την πρώτη εφαρμογή που αξιοποιεί τεχνητή νοημοσύνη στο Δημόσιο και μία από τις πρώτες ανάλογες υπηρεσίες στην Ευρώπη, συμβάλλοντας στον ευρύτερο εκσυγχρονισμό του κρατικού μηχανισμού, ειδικά στο σκέλος της αλληλεπίδρασης με τους πολίτες για τη διευκόλυνσή τους και την απλοποίηση της καθημερινότητάς τους.


Στο έργο του ο νέος βοηθός θα αντλεί πληροφορίες από τον κατάλογο των περίπου 1.610 ψηφιοποιημένων υπηρεσιών που έχουν ενταχθεί έως σήμερα στο gov.gr και 3.270 ψηφιοποιημένων διοικητικών διαδικασιών που έχουν ενσωματωθεί στο μητρώο «ΜΙΤΟΣ», προκειμένου να κατευθύνει κάθε συνομιλητή του, δίνοντας παράλληλα πληροφορίες για τις ενέργειες στις οποίες χρειάζεται να προβεί ο πολίτης για την ταχεία διεκπεραίωση του αιτήματός του.

 412 maigov

 

Η πρωτοβουλία mAIgov χρησιμοποιεί εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης που θα επιτρέπουν στον βοηθό να μαθαίνει μέσω των ανταλλαγών που θα έχει καθημερινά με πολίτες, με αποτέλεσμα το chatbot να βελτιώνεται συνεχώς με την πάροδο του χρόνου. Στη δοκιμαστική φάση θα υπάρχει δυνατότητα εξυπηρέτησης περίπου 240 ερωτημάτων στα ελληνικά ανά λεπτό, αριθμός που θα αυξηθεί το επόμενο διάστημα.

Όλες οι ανταλλαγές μηνυμάτων με τον ψηφιακό βοηθό γίνονται ανώνυμα, δηλαδή η εφαρμογή δεν διαθέτει στοιχεία για τον πολίτη που εξυπηρετεί, διασφαλίζοντας την προστασία των προσωπικών δεδομένων των χρηστών. Ο ψηφιακός βοηθός είναι ήδη εκπαιδευμένος να μην ζητά ή δέχεται προσωπικά στοιχεία, όπως κωδικούς πρόσβασης ή στοιχεία πληρωμών.

Ο ψηφιακός βοηθός θα συνεισφέρει επίσης στη μεγαλύτερη εξοικείωση του μέσου πολίτη με το gov.gr και την ηλεκτρονική παροχή υπηρεσιών από το κράτος, που αποτελεί μέρος της ευρύτερης ψηφιακής μετάβασης στην οικονομία του 21ου αιώνα.

Ø  Η λειτουργία του ψηφιακού βοηθού

Με την είσοδο του πολίτη ή της επιχείρησης στην εφαρμογή δεν θα χρειάζεται να ψάχνει. Θα αρκεί μια γραπτή ερώτηση -ακόμα και μια εκφώνηση- και η εφαρμογή Τεχνητής Νοημοσύνης θα αναζητά και θα δίνει αναλυτική και βήμα προς βήμα καθοδήγηση ως προς το τι πρέπει να κάνουμε για την υπηρεσία που ψάχνουμε. Πρακτικά θα λειτουργεί ως ένας υπερ-υπάλληλος, ο οποίος θα αναζητά όλες τις δημόσιες υπηρεσίες και θα καθοδηγεί τον πολίτη, δίνοντας συνδυαστικές απαντήσεις σε απλά, αλλά και πιο σύνθετα ερωτήματα.

Το σύστημα θα μπορεί να υποστηρίζει 250 χρήστες το λεπτό, ταυτόχρονα, τα δεδομένα θα είναι όλα ανωνυμοποιημένα, ενώ η ΒΕΤΑ έκδοση θα είναι στον αέρα μέχρι να τεσταριστεί το σύστημα και να συγκεντρωθεί η απαραίτητη εμπειρία.


Παναγιώτης Ράγγος

Λογιστής Φοροτεχνικός  Α΄ Τάξης

Οικονομολόγος

Πιστοποιημένος Εσωτερικός Ελεγκτής

Help Desk

Αιτήματα Υποστήριξης
Έχετε κάποια απορία πάνω στα φορολογικά, εργασιακά, πληροφορική ? Εσείς ρωτάτε... Εμείς απαντάμε !!!
Γνωσιακή Βάση
Η γνωσιακή βάση είναι ένας ηλεκτρονικός πόρος που περιέχει συχνές ερωτήσεις για φορολογικά, εργασιακά, ασφαλιστικά, προγράμματα, συμβουλές, κτλ.
Κλείσιμο Συνάντησης
Είμαστε στη διάθεσή σας για να σας εξυπηρετήσουμε μέσω τηλεδιάσκεψης. Κάντε κράτηση συνάντησης...