Ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου VW στην Κίνα, Ralf Brandstätter, προειδοποίησε ότι το υψηλό κόστος των ηλεκτρικών οχημάτων σε συνδυασμό με τις ελλείψεις σε πρώτες ύλες είναι μία βόμβα έτοιμη να εκραγεί!
Το «αφεντικό» της Volkswagen στην Κίνα, Ralf Brandstätter, προειδοποίησε ότι η αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων αντιμετωπίζει ορισμένες ιδιαιτέρως σοβαρές προκλήσεις και καλό θα ήταν οι κατασκευαστές να συνεχίσουν την ανάπτυξη των θερμικών συστημάτων κίνησης ως... ασπίδα προστασίας!
Περισσότεροι από 120 κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων δραστηριοποιούνται αυτή τη στιγμή στην αγορά.
Σε ομιλία στο ετήσιο Φόρουμ για το Αυτοκίνητο στην Κίνα, που διοργανώθηκε από την Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων της Κίνας στη Σαγκάη, ο Brandstätter είπε ότι η αγορά ηλεκτρικών οχημάτων δεν μπορεί να συνεχίσει με αυτήν τη στρατηγική και στο εγγύς μέλλον.
Ο έντονος ανταγωνισμός στην αγορά και οι υψηλές τιμές των μπαταριών, αυξάνουν σημαντική το κόστος για τους κατασκευαστές, με αποτέλεσμα αυτοί, να το μετακυλίουν στο κοινό.
Ο Brandstätter υποστήριξε ότι οι νέοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων ξεπηδούν σαν τα μανιτάρια τα τελευταία χρόνια με τους περισσότερους βέβαια από αυτούς να αποχωρούν σιγά σιγά ήδη από την αγορά ή να ζητούν εναγωνίως νέους επενδυτές για να επιβιώσουν.
Μόνο φέτος θα κυκλοφορήσουν στην αγορά περισσότερα από 150 νέα ηλεκτρικά μοντέλα.
«Βρισκόμαστε αντιμέτωποι με μια κατάσταση όπου η αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων “υπερθερμαίνεται” μέρα με την ημέρα. H βόμβα είναι έτοιμη να εκραγεί», είπε ο Brandstätter.
Ο άνθρωπος που ηγείται των επιχειρήσεων του γερμανικού ομίλου στην Κίνα θεωρεί ότι ο σκληρός ανταγωνισμός στην αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων οδήγησε στην κατακόρυφη πτώση των τιμών τους, με αποτέλεσμα πολλοί κατασκευαστές να μην μπορούν πλέον να ανταποκριθούν σε αυτόν τον πόλεμο.
Οι παγκόσμιες πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων αυξήθηκαν κατά 55% το 2022 (10,1 εκατ. μοντέλα) σε σύγκριση με το 2021. Η Κίνα κατείχε το μεγαλύτερο μερίδιο, με συνολικά 5,9 εκατ. ταξινομήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Ο Brandstätter εκτιμά ότι αυτή η κατάσταση δε μπορεί να συνεχιστεί για πολύ ακόμα και ειδικά σε αυτόν τον ρυθμό γιατί είναι μαθηματικά βέβαιο ότι δε συμφέρει τους κατασκευαστές και κυρίως όσους δε φέρουν τη σφραγίδα made in China…
Ο όμιλος VW λοιπόν δε θα παίξει σίγουρα αυτό το παιχνίδι, της μείωσης των τιμών, γιατί σε αντίθεση με την Tesla ενδιαφέρεται περισσότερο για την κερδοφορία. Μένει να δούμε στο τέλος, ποιες προβλέψεις θα επιβεβαιωθούν...
Μάνος Κρητικός
Sales Manager