Αστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια Ανενεργά
 

Οι επιχειρήσεις και οι εργαζόμενοι σε κάθε κλάδο προσπαθούν να προσαρμοστούν σε νέους τρόπους εργασίας.


Τι είναι η μικροδιαχείριση; 

11111

Η μικροδιαχείριση είναι ένα στυλ διοίκησης που περιλαμβάνει συχνό και λεπτομερή έλεγχο της εργασίας και της απόδοσης.

Η μικροδιαχείριση θεωρείται γενικά ότι έχει αρνητική χροιά, κυρίως επειδή δείχνει έλλειψη ελευθερίας στον εργασιακό χώρο.

Μπορεί να έχει καταστροφικές επιπτώσεις στο ηθικό των εργαζομένων και στην ποιότητα της εργασίας τους.


Παραδείγματα μικροδιαχείρισης

1113.jpg

Τυπικά παραδείγματα μικροδιαχείρισης από ένα διευθυντή/manager μπορεί να είναι:

  • Να λαμβάνει αποφάσεις μόνος του και να μην αναζητά τις απόψεις των εργαζομένων
  • Πολύ συχνός ή υπερβολικός έλεγχος της εργασίας ενός εργαζομένου
  • Δεν επιτρέπει στον εργαζόμενο να ασκήσει τη δική του κρίση ή δημιουργικότητα
  • Ανάθεση εργασιών που είναι πέρα ​​από την περιγραφή της θέσης εργασίας ή το επίπεδο δεξιοτήτων ενός εργαζομένου
  • Αρνείται να αναθέσει καθήκοντα σε άλλους και αντ' αυτού αναλαμβάνει ο ίδιος όλες τις ευθύνες
  • Η κριτική των ενεργειών ενός εργαζομένου χωρίς την παροχή εποικοδομητικής ανατροφοδότησης ή καθοδήγησης
  • Άρνηση εμπιστοσύνης στις ικανότητες ενός εργαζομένου
  • Αγνοεί τις προτάσεις ή τη συμβολή ενός εργαζομένου και επιβάλλει τις δικές του ιδέες χωρίς να εξετάζει εναλλακτικές προοπτικές

Τι ακριβώς οδηγεί τους μάνατζερ στη μικροδιαχείριση ;

  • Φόβος για λάθη
  • Έλλειψη εμπιστοσύνης στα μέλη της ομάδας
  • Μη ρεαλιστικές προσδοκίες από τα μέλη της ομάδας
  • Φόβος, ότι κάτι μπορεί να πάει στραβά
  • Φόβος σύγκρουσης

Η μικροδιαχείριση έχει γίνει μια διαδεδομένη τεχνική διαχείρισης τα τελευταία χρόνια. Μια τοξική κουλτούρα μπορεί να σκοτώσει την εταιρεία σας. Μια τοξική κουλτούρα είναι ένα σύνολο συμπεριφορών και χαρακτηριστικών σε έναν χώρο εργασίας που προκαλεί μια σοβαρή ταραχή στη ζωή των εργαζομένων.


1112 Γιατί πρέπει οι διευθυντές/managers να αποφεύγουν τη μικροδιαχείριση;

  • Αφαιρούν την ικανότητα της ομάδας να λαμβάνει αποφάσεις που είναι απαραίτητες για την εκτέλεση της εργασίας τους.
  • Αποθαρρύνει τη δημιουργικότητα και την κριτική σκέψη.
  • Δημιουργεί ένα σημαντικά πιο αγχωτικό περιβάλλον εργασίας.
  • Αντιβαίνει στην οργανωτική επιτυχία λόγω έλλειψης συνεργασίας και έλλειψης εμπιστοσύνης.
  • Προκαλεί καθυστέρηση της καινοτομίας.
  • Προκαλεί κακή επικοινωνία σε όλη την επιχείρηση.

Το αντίθετο της μικροδιαχείρισης;

11119

Οι διευθυντές που έχουν εμπιστοσύνη στις ομάδες τους και έχουν πλήρη επίγνωση των δεξιοτήτων και των ικανοτήτων τους, αναθέτουν καθήκοντα στα μέλη της ομάδας τους, εξοικονομώντας χρόνο για να επικεντρωθούν σε δραστηριότητες που παράγουν υψηλή αξία. Επιπλέον, η αποτελεσματική ανάθεση βοηθά τους διευθυντές να οικοδομήσουν προσωπική ευθύνη στις ομάδες τους.

Ως αποτέλεσμα, μπορούν να παράγουν αποτελεσματικά αποτελέσματα και να γίνουν εμπνευσμένοι ηγέτες στα μέλη της ομάδας με αυτοπεποίθηση.  

Η ανάθεση είναι ένα ισχυρό εργαλείο, που δίνει τη δυνατότητα στους διευθυντές να αναθέτουν ευθύνες, καθήκοντα και εξουσία, ενώ παράλληλα παρακολουθούν αποτελεσματικά την απόδοση των εργαζομένων τους. Επιτρέπει στους εργαζόμενους να αναλάβουν μεγαλύτερες ευθύνες και βελτιώνει την παραγωγικότητα και ένα γενικά βελτιωμένο εργασιακό περιβάλλον. Με την αποτελεσματική ανάθεση, οι διευθυντές μπορούν να ελευθερώσουν το χρόνο τους για να επικεντρωθούν σε πιο στρατηγικές προσπάθειες, διασφαλίζοντας παράλληλα ότι οι εργαζόμενοι τους, πληρούν τους στόχους που τους έχουν ανατεθεί.


Συμπέρασμα

Οι διευθυντές πρέπει να είναι προσεκτικοί σχετικά με τη μικροδιαχείριση, η οποία μπορεί να οδηγήσει σε πολλά αρνητικά αποτελέσματα. Εξ ορισμού, η μικροδιαχείριση μπορεί να προκαλέσει στους εργαζόμενους να αισθάνονται πιεσμένοι, με αποτέλεσμα την απώλεια της παραγωγικότητας. Επιπλέον, μπορεί επίσης να οδηγήσει σε μείωση του ηθικού και επιδείνωση της συνοχής της ομάδας. Για να αποφευχθεί η μικροδιαχείριση, οι διευθυντές πρέπει να γνωρίζουν τα προειδοποιητικά σημάδια. Επίσης, στη συνέχεια θα πρέπει να είναι διορατικοί για την αποτροπή το να συμβούν.

Οι διευθυντές μπορούν να αποφύγουν τη μικροδιαχείριση των εργαζομένων τους και να εξασφαλίσουν υψηλό ηθικό, δημιουργικότητα και παραγωγικότητα, καταφεύγοντας σε καλύτερους τρόπους διαχείρισης.

 1115 removebg preview

Το πραγματικό καθήκον είναι να βρεθεί μια ισορροπία μεταξύ της αποτελεσματικής εκτέλεσης των καθημερινών υποχρεώσεων και του στρατηγικού σχεδιασμού για το μέλλον.

Προσκαλέστε λοιπόν τους εργαζόμενους σας, να αμφισβητήσουν τις απόψεις σας.

Όταν οι εργαζόμενοι σας, αντιλαμβάνονται ότι εκτιμάτε τα δυνατά τους σημεία και την κρίση τους, όλοι ωφελούνται.

Steve Jobs: “Δεν έχει νόημα να προσλαμβάνετε έξυπνους ανθρώπους και να τους λέτε τι να κάνουν. Προσλαμβάνουμε έξυπνους ανθρώπους για να μας πουν τι να κάνουμε”.

Θίοντορ Ρούσβελτ: «Το καλύτερο στέλεχος είναι αυτό που έχει αρκετά λογική για να επιλέξει καλούς άντρες για να κάνει αυτό που θέλει να γίνει και αυτοσυγκράτηση για να μην ανακατευτεί μαζί τους όσο το κάνουν».

 

Το Micromanagement επομένως δεν θα έλεγα ότι είναι ένας νέος τρόπος στρατηγικής και διοίκησης. 

Εστιάστε στη ΜΕΓΑΛΗ εικόνα
11114 removebg preview


tsikΤσιμπουρλάς Δημήτρης

Υπεύθυνος Στρατηγικού Σχεδιασμού

 ONESTOPBUSINESS 2