Αστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια Ανενεργά
 

Το σημείο στο οποίο το συνολικό κόστος και τα συνολικά έσοδα είναι ίσα.

Η βασική αρχή, πάνω στην οποία στηρίζεται η ανάλυση του «νεκρού σημείου» (break even point), είναι η συμπεριφορά του κόστους. Αυτό συμβαίνει γιατί ένα μέρος του κόστους είναι μεταβλητό BreakevenPointκαι ανάλογο των πωλήσεων, ενώ ένα άλλο είναι σταθερό, τουλάχιστον για ένα μεγάλο εύρος πωλήσεων.

Θα πρέπει να διευκρινιστεί ότι το νεκρό σημείο δεν αναφέρεται σε αξία πωλήσεων, αλλά σε όγκο πωλήσεων (ποσότητα)

Βασικό έργο των στελεχών μιας επιχείρησης είναι η λήψη ορθολογικών αποφάσεων

Η ανάλυση του Νεκρού Σημείου είναι ένα σπουδαίο χρηματοοικονομικό μέσο και αποτελεί βασικά μια αναλυτική τεχνική για μελέτη, έρευνα και συμπεράσματα γύρω από τη σχέση των σταθερών εξόδων, των μεταβλητών εξόδων, των εισπράξεων και των κερδών οποιασδήποτε εκμετάλλευσης.

Με άλλα λόγια, η ανάλυση δείχνει πόσες πωλήσεις χρειάζονται για να πληρωθεί το κόστος της επιχειρηματικής δραστηριότητας.


Προσδιορισμός Νεκρού σημείου σημείου (Break Even Analysis)

 slide 35

  • Είδη δαπανών (κόστους)
    1. Οι σταθερές δαπάνες πραγµατοποιούνται σε κάθε περίπτωση ανεξάρτητα από το ύψος των πωλήσεων. Τέτοιες δαπάνες αποτελούν τα έξοδα διοικήσεως, ενοίκια, αποσβέσεις, ασφάλιστρα, χρηματοοικονομικά έξοδα κ.α.
    2. Αντίθετα, οι μεταβλητές δαπάνες είναι ανάλογες προς το ύψος των πωλήσεων-κύκλου εργασιών και είναι, Ηλεκτρικό Ρεύµα, αναλώσιμα, υπερωρίες κ.α.

Ο υπολογισμός του «νεκρού σημείου» δείχνει το ελάχιστο ύψος πωλήσεων (κύκλου εργασιών), που πρέπει να πραγματοποιεί μια επιχείρηση, για να καλύπτονται τόσο οι σταθερές όσο και οι μεταβλητές δαπάνες της, χωρίς αυτή να παρουσιάζει κέρδος ή ζημιά.

Κάθε επιχείρηση, έχει το δικό της νεκρό σημείο και αν οι πωλήσεις της είναι μεγαλύτερες από αυτές του νεκρού σημείου τότε πραγματοποιεί κέρδος, ενώ αν είναι χαμηλότερες τότε ζημίες.

Σημείο νεκρού σημείου (μονάδες) = Σταθερά κόστη ÷ (Τιμή πώλησης ανά μονάδα – Μεταβλητό κόστος ανά μονάδα)


1.1. Μέθοδοι υπολογισμού του νεκρού σημείου (Break even technigues)

Υπάρχουν τρεις μέθοδοι , που συνήθως χρησιμοποιούνται για τον υπολογισμό του «νεκρού σημείου» μιας επιχείρησης, οι οποίες είναι:

1. Η μέθοδος της μαθηματικής ισότητας.

2. Η μέθοδος του μικτού περιθωρίου.

3. Η μέθοδος της γραφικής παραστάσεως.

Χρονική περίοδος νεκρού σημείου

Μια αποδεκτή περίοδος νεκρού σημείου είναι έξι έως 18 μήνες.

Ένα σημείο νεκρού σημείου για περισσότερο από 18 μήνες στο μέλλον είναι ένα ισχυρό σήμα κινδύνου.

Το πιο σημαντικό πράγμα που πρέπει να θυμάστε είναι ότι η ανάλυση νεκρού σημείου δεν λαμβάνει υπόψη τη ζήτηση της αγοράς.

θα πρέπει να αποφασίσετε πόση προσπάθεια και χρόνο είστε διατεθειμένοι να ξοδέψετε για να φτάσετε στο νεκρό σημείο.

Εάν θεωρείτε ότι η ζήτηση για το προϊόν είναι χαμηλή, σκεφτείτε να αλλάξετε τη στρατηγική τιμολόγησης για να πουλήσετε το προϊόν πιο γρήγορα. Ωστόσο, η μειωμένη τιμολόγηση μπορεί πραγματικά να αυξήσει το νεκρό σημείο. Εάν δεν είστε προσεκτικοί, θα πουλήσετε το προϊόν πιο γρήγορα στη χαμηλότερη τιμή, αλλά θα επιβαρυνθείτε με περισσότερο μεταβλητό κόστος για την παραγωγή περισσότερων μονάδων, προκειμένου να φτάσετε στο νεκρό σημείο.

Ταμειακό Νεκρό σημείο

Το ταμειακό νεκρό σημείο είναι το επίπεδο δραστηριότητας στο οποίο οι εισπράξεις από τα έσοδα της πώλησης συγκεκριμένου προϊόντος ή παροχής υπηρεσιών είναι ίσες με τις πληρωμές για τα έξοδα παραγωγής και πώλησης του προϊόντος ή παροχής της υπηρεσίας.

Πλεονεκτήματα-Οφέλη

    • Εύρεση δαπανών που λείπουν
    • Περιορισμός αποφάσεων με βάση τα συναισθήματα
    • Θέτοντας στόχους . Θα ξέρετε ακριβώς τι είδους στόχους πρέπει να επιτευχθούν για να βγάλετε κέρδος μετά από μια ανάλυση νεκρού σημείου.
    • Εξασφάλιση χρηματοδότησης
    • Σωστή τιμολόγηση

Η ανάλυση νεκρού σημείου χρησιμοποιείται ως ένα επιπρόσθετο εργαλείο για τον υπολογισμό της αποτελεσματικότητας και της αποδοτικότητας των στρατηγικών μάρκετινγκ και είναι εξαιρετικά χρήσιμη

    • Στη διαδικασία σχεδιασμού μιας νέας επιχείρησης
    • Σε επιχειρήσεις που βρίσκονται στα πρώτα στάδια λειτουργίας τους
    • Σε επιχειρήσεις που βρίσκονται στο στάδιο της ωρίμανσης προκειμένου να βρουν τρόπους να αυξήσουν τα κέρδη τους

bre 2x

 Περιορισμοί της ανάλυσης

❑ Όταν μια επιχείρηση παράγει πολλά διαφορετικά προϊόντα είναι σχεδόν αδύνατο να υπολογιστεί τo νεκρό σημείο. Εξάλλου για κάποια προϊόντα μπορεί η ανάλυση νεκρού σημείου να δείξει ότι είναι ασύμφορα για την επιχείρηση, ωστόσο μπορεί να είναι εξαιρετικά σημαντικά για την συνολική λειτουργία ή εικόνα της επιχείρησης.

❑ Είναι πολύ δύσκολο να εφαρμοστεί ανάλυση νεκρού σημείου σε επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών όπως υπηρεσίες χρηματοοικονομικές, ιατρικές κλπ.

❑ Η ανάλυση νεκρού σημείου είναι ένα εργαλείο βραχυχρόνιας χρήσης και δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί για μακροχρόνιες αποφάσεις.

❑ Οι υποθέσεις της σταθερής τιμής και απεριόριστης ζήτησης για το προϊόν είναι πολύ περιοριστικές και μη ρεαλιστικές.


To νεκρό σημείο μπορεί να αποτελέσει ένα σημαντικό δείκτη επιχειρηματικών αποφάσεων.


tsikΤσιμπουρλάς Δημήτρης

Υπεύθυνος Στρατηγικού Σχεδιασμού

 ONESTOPBUSINESS 2