«Καλώς ήρθατε στον μαγικό κόσμο του marketing»… Αυτή ήταν η πρώτη ατάκα που άκουσα από έναν σπουδαίο καθηγητή μου στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και από τότε ξεκίνησε αυτό το ταξίδι, το οποίο δε σε αφήνει να πλήξεις ποτέ..
Στο πέρασμα των ετών, μετά από πολλές εκπαιδεύσεις, πρακτικές συμβουλές, προσωπική μελέτη και το σπουδαιότερο από όλα, εμπειρία από την «πιάτσα» της αγοράς, διαπίστωσα ότι ενώ η φιλοσοφία του marketing και των πωλήσεων είναι ζωτικής αξίας για μια οποιουδήποτε μεγέθους επιχείρηση, στην πράξη οι πολύ μικρές συνήθως επιχειρήσεις, την αγνοούν, είτε δεν της δίνουν την δέουσα σημασία.
Στο σημερινό μου άρθρο, θα δώσω, μέσα από την δική μου ματιά στα πράγματα, κάποια ωφέλιμα tips, που καλό είναι να έχουν στο νου τους, οι μικροί επιχειρηματίες που ασχολούνται με την παροχή υπηρεσιών, καθώς θα τους βοηθήσουν να δουν το επιχειρείν από μια τελείως διαφορετική σκοπιά.
Μεγάλη προσοχή, λοιπόν στα εξής:
-
Δώστε έμφαση και στους 3 σημαντικούς κλάδους της υγείας, της επιχειρηματικότητας, αλλά και των ανθρώπινων σχέσεων. Αν σπάσει ένας κρίκος της αλυσίδας, τίποτα δεν μπορεί να προχωρήσει.
-
Οτιδήποτε μπορεί να μετρηθεί, μπορεί και να βελτιώνεται.. Μην αφήνετε ποτέ κάτι το οποίο έχει σχέση με την επιχείρηση σας, χωρίς να έχετε σαφή και μετρήσιμη εικόνα..
-
Η απόκτηση νέων πελατών, από το κοινό- στόχο που θέλουμε είναι πολύ σημαντική. Εξίσου σημαντική είναι όμως και η διατήρηση των ήδη υπαρχόντων πελατών.
-
Αυτό που αγοράζει κάποιος δεν είναι η υπηρεσία, αλλά κυρίως η σιγουριά που εκπέμπεις.
-
Επίκεντρο όλων των κινήσεων της επιχείρησης, είναι ο άνθρωπος. Διατηρήστε και καλλιεργήστε άριστες σχέσεις με τους συνεργάτες, τους πελάτες και το προσωπικό σας.
-
Η φιλοσοφία και η εικόνα της επιχείρησης σας, καθορίζεται από την διαφοροποίηση που έχετε σε σχέση με τον ανταγωνισμό, την επιπρόσθετη αξία που παρέχετε στους πελάτες σας, αλλά και την ανθρωποκεντρική σας κουλτούρα. Ακόμα και ο τελευταίος τροχός της αμάξης αντικατοπτρίζει την εικόνα μιας επιχείρησης.
-
Επενδύστε χρόνο και χρήμα στην ουσιαστική γνώση των πελατών σας. Αναπτύξτε ένα αποτελεσματικό CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT.
-
Κάντε τους πελάτες σας να νιώθουν μοναδικοί.. Πάντα να έχετε στο νου σας ότι η εμπειρία που θα έχει ο πελάτης από την αλληλεπίδραση του μαζί σας, πρέπει να καταλήγει στην αίσθηση του, ότι αυτά που έλαβε δεν είναι κατώτερα από αυτά που είχε σαν προσδοκία να λάβει.
-
Καθορίστε τυποποιημένες διαδικασίες, που σας βοηθάνε στην αποτελεσματική εξυπηρέτηση του πελάτη και την αποφυγή παραπόνων και προστριβών.
-
Δώστε έμφαση στην άρτια συμπεριφορά σας, αλλά και την διάσταση της εξωτερικής σας εμφάνισης.
-
Να είστε πάντα αληθινοί και αυθεντικοί… Αυτό εκτιμάται δεόντως..
-
Επικοινωνήστε σωστά για ποιο λόγο είστε ειδικοί σε αυτό που κάνετε.
-
Αν οι πελάτες νιώσουν ότι τους έχεις ανάγκη, υποσυνείδητα θεωρούν ότι και αυτοί δεν σε έχουν ανάγκη..
Το μαγικό ταξίδι στον κόσμο του marketing συνεχίζεται και οι απολαύσεις, αλλά και πίκρες που θα έρθουν, μας κάνουν πάντα σοφότερους..