Εάν η στρατηγική σας είναι ασαφής, περίπλοκη ή ασυνεπής,...
1 Κατανοήστε το περιβάλλον
Το πρώτο βήμα για να προστατέψετε τη στρατηγική της επιχείρησής σας είναι να κατανοήσετε το εξωτερικό και το εσωτερικό σας περιβάλλον. Πρέπει να κάνετε μια διεξοδική ανάλυση των ευκαιριών και των απειλών στον κλάδο, την αγορά και την κοινωνία σας, καθώς και τα δυνατά και τα αδύνατα σημεία του οργανισμού, των πόρων και των δυνατοτήτων σας. Κατανοώντας το περιβάλλον σας, μπορείτε να προσδιορίσετε τις πηγές του ανταγωνιστικού σας πλεονεκτήματος, τα κενά και τους κινδύνους στη στρατηγική σας και τα πιθανά σενάρια και απαντήσεις για τις οποίες πρέπει να προετοιμαστείτε.
2 Επικοινωνήστε με σαφήνεια τη στρατηγική σας
Το δεύτερο βήμα για την προστασία της στρατηγικής της επιχείρησής σας είναι να την κοινοποιήσετε με σαφήνεια και συνέπεια στους εργαζόμενους, τους πελάτες, τους συνεργάτες και τους επενδυτές σας. Πρέπει να διατυπώσετε το όραμα, την αποστολή, τις αξίες, τους στόχους και τα σχέδια δράσης σας με τρόπο που να είναι εύκολο να κατανοηθεί. Με την σαφή επικοινωνία της στρατηγικής σας, μπορείτε να οικοδομήσετε εμπιστοσύνη καθώς και να διαφοροποιηθείτε από τους ανταγωνιστές σας. Ακολουθείστε,μία «πελατοκεντρική προσέγγιση» από την αρχή της διαδικασίας σχεδιασμού στρατηγικής. Ο σχεδιασμός μιας προσαρμοστικής στρατηγικής γύρω από τις εξελισσόμενες προτιμήσεις των πελατών, θα σας βοηθήσει να προσαρμόσετε τις προσφορές σας ώστε να ανταποκρίνονται αποτελεσματικά στις προσδοκίες τους.
3 Παρακολουθήστε την απόδοση σας
Το τρίτο βήμα για να προστατεύσετε τη στρατηγική της επιχείρησής σας είναι να παρακολουθείτε την απόδοση, να μετράτε και να αξιολογείτε τα αποτελέσματα των στρατηγικών σας ενεργειών, καθώς και την ικανοποίηση των πελατών. Παρακολουθώντας την απόδοση σας, μπορείτε να παρακολουθείτε την πρόοδό σας, να εντοπίσετε τα δυνατά και τα αδύνατα σημεία σας και να προσαρμόσετε τη στρατηγική σας ανάλογα.
4 Καινοτομείτε συνεχώς
Το τέταρτο βήμα για την προστασία της στρατηγικής της επιχείρησής σας είναι να καινοτομείτε και να προσαρμόζεστε συνεχώς στις μεταβαλλόμενες ανάγκες και προσδοκίες των πελατών. Πρέπει να καλλιεργήσετε μια κουλτούρα καινοτομίας και μάθησης στην επιχείρησή σας, όπου ενθαρρύνετε τη δημιουργικότητα, τον πειραματισμό και τη συνεργασία. Καινοτομώντας συνεχώς, μπορείτε να δημιουργήσετε και να προσφέρετε αξία που είναι, μοναδική και βιώσιμη.
5 Προστατέψτε την πνευματική σας ιδιοκτησία
Το πέμπτο βήμα για την προστασία της στρατηγικής της επιχείρησής σας είναι να προστατεύσετε την πνευματική ιδιοκτησία σας από κλοπή, παραβίαση ή κακή χρήση από άλλους. Πρέπει να προσδιορίσετε και να καταχωρίσετε τα περιουσιακά σας στοιχεία IP, όπως διπλώματα ευρεσιτεχνίας, εμπορικά σήματα, πνευματικά δικαιώματα, εμπορικά μυστικά και τεχνογνωσία.
6 Στρατηγική συνεργασία
Το έκτο βήμα για την προστασία της στρατηγικής της επιχείρησής σας είναι να συνεργαστείτε στρατηγικά με άλλους οργανισμούς που μοιράζονται το όραμα και τις αξίες σας. Πρέπει να εντοπίσετε και να επιλέξετε τους κατάλληλους συνεργάτες, συμμαχίες που μπορούν να συμπληρώσουν τα δυνατά σας σημεία και να δημιουργήσουν συνέργειες. Οι συνεργασίες μπορούν να ανοίξουν νέες πόρτες, να φέρουν νέες προοπτικές και να σας βοηθήσουν να αντιμετωπίσετε τις προκλήσεις πιο αποτελεσματικά. Με αυτόν τον τρόπο, η επιχειρηματική στρατηγική σας γίνεται πιο ανθεκτική και λιγότερο ευάλωτη σε εξωτερικές απειλές.
Εάν η στρατηγική σας είναι ασαφής, περίπλοκη ή ασυνεπής, θα δημιουργήσει σύγχυση, απογοήτευση και αντίσταση στους υπαλλήλους, τους πελάτες και τους συνεργάτες σας.
Τσιμπουρλάς Δημήτρης
Υπεύθυνος AiT Strategy
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.