Ο δεύτερος γύρος του fuel pass θα ξεκινήσει από τον Ιούλιο και όπως όλα δείχνουν θα διαρκέσει και τον Αύγουστο και τον Σεπτέμβριο.
Στόχος είναι ο αριθμός των δικαιούχων να αυξηθεί, μέσω της διεύρυνσης των εισοδηματικών κριτηρίων καθώς θα φτάσουν τα 3 εκατ. από 2,3 εκατ.
Την ενίσχυση θα λάβουν περισσότερα νοικοκυριά καθώς το όριο για το οικογενειακό εισόδημα θα κυμανθεί στα 45.000 ευρώ από 30.000 ευρώ. Αντίστοιχα, αυξημένο θα είναι και το ποσό που θα αντληθεί από τον προϋπολογισμό προκειμένου να χρηματοδοτηθεί η επιδότηση της βενζίνης.
Συγκεκριμένα, τα σενάρια που εξετάζονται εντάσσουν περισσότερους δικαιούχους, ενώ ταυτόχρονα είναι εξαιρετικά πιθανό να αυξηθεί το ποσό της επιδότησης από τα 30 έως 50 ευρώ που ήταν το Fuel Pass 1, στα 40 έως 60.
Σύμφωνα με τις προϋποθέσεις και τα κριτήρια ένταξης που ίσχυαν και στον πρώτο κύκλο, οι δικαιούχοι έπρεπε να είναι φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδας, με δηλωθέν οικογενειακό εισόδημα φορολογικού έτους 2020 έως 30.000 ευρώ, ποσό που στον δεύτερο κύκλο θα αυξηθεί στις 45.000 ευρώ.
Η διαδικασία θα είναι αντίστοιχη με τον πρώτο γύρο, με τα φυσικά πρόσωπα και ελεύθερους επαγγελματίες να υποβάλλουν αίτηση ενίσχυσης, ανάλογα με τον λήγοντα αριθμό του ΑΦΜ, κάνοντας χρήση του προσωπικού κωδικού πρόσβασης στο TAXISnet.
Επίσης, υπάρχει και το σενάριο απευθείας επιδότησης της τιμής της βενζίνης, όπως έχει γίνει ήδη με το diesel κίνησης. Εάν η κίνηση γίνει συνδυαστικά με το επίδομα καυσίμων, στόχος θα είναι η τιμή να συγκρατηθεί στην περιοχή των 2 ευρώ, σενάριο όμως που προϋποθέτει να μην συνεχιστεί η εκρηκτική πορεία της τιμής της βενζίνης.
Ειλημμένη απόφαση θεωρείται η παράταση της επιδότησης στην αντλία στο πετρέλαιο κίνησης. Η επιδότηση της τιμής στα διυλιστήρια για το πετρέλαιο κίνησης, έφερε απευθείας μείωση της τιμής και ταυτόχρονα σχετική συγκράτηση των αυξήσεων σε σχέση με τη βενζίνη.
Παναγιώτης Ράγγος
Λογιστής Φοροτεχνικός Α΄ Τάξης - Οικονομολόγος