Επικαιρότητα

Διαβάστε τα τελευταία νέα
Αστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια Ανενεργά
 

Ανοικτό είναι το ενδεχόμενο αναβολής για περίπου 5 μήνες στην υποχρεωτική διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με τα POS, λόγω καθυστερήσεων στην όλη διαδικασία. 

Συγκεκριμένα ενδέχεται να γίνει μία παράταση στο χρονοδιάγραμμα εφαρμογής για τον Ιούνιο του 2023.

Οι εκπρόσωποι των κατασκευαστών και εισαγωγέων ταμειακών μηχανών εκτίμησαν ότι, το σχέδιο της διασύνδεσης θα ολοκληρωθεί σε πέντε βήματα έως το τέλος του επομένου έτους αλλά πηγές της ΑΑΔΕ διαβεβαιώνουν πως ταμειακές και POS θα είναι «σάρκα μια» από την 1η Ιουνίου 2023.

Εντός του έτους θα εκδοθεί απόφαση με νέες προδιαγραφές λειτουργίας των Φορολογικών Ηλεκτρονικών Μηχανισμών ώστε να μην είναι δυνατή καμία παρέμβαση παραποίησης των δεδομένων των αποδείξεων, να κλείσει δηλαδή το παράθυρο αλλοίωσης των δεδομένων των αποδείξεων πριν την αποστολή τους στην ΑΑΔΕ με την αποτύπωση μειωμένων ποσών συναλλαγής.

■ Τα βήματα του σχεδίου

Ά Φάση 

  • Το πρώτο τρίμηνο του 2023 οι επιχειρήσεις θα υποβάλλουν αιτήσεις για να λάβουν Voucher χρηματοδότησης για αναβάθμιση των ταμειακών τους μηχανών ώστε να συνδέονται με τα POS.
  • Από την 1η Απριλίου έως τις 31 Ιουλίου θα τρέξει η διασύνδεση των νέων αναβαθμισμένων ταμειακών 380.000 μικρομεσαίων επιχειρήσεων με τα POS.

Β Φάση

  • Από την 1η Ιουνίου έως το τέλος Αυγούστου οι μικρομεσαίες που διαθέτουν λοιπούς φορολογικούς μηχανισμούς (Ε.Α.Φ.Δ.Σ.Σ.) θα υποβάλλουν τις αιτήσεις για να λάβουν τα voucher για αντικατάστασή τους με νέου τύπου που θα μπορούν να διασυνδεθούν με τα POS.
  • Από την 1η Σεπτεμβρίου έως τις 30 Νοεμβρίου 2023 θα ολοκληρωθεί η διασύνδεση όλων των υπόλοιπων μηχανισμών.

Πάντως το χρονοδιάγραμμα της ΑΑΔΕ προβλέπει ολοκλήρωση όλων των παραπάνω διαδικασιών έως το τέλος Μαΐου.

Οι εκπρόσωποι των Εισαγωγέων και Κατασκευαστών Ταμειακών Συστημάτων διαβεβαίωσαν ότι οι ταμειακές μηχανές δεν μπορούν να παραβιαστούν και να αλλοιωθούν τα δεδομένα της φορολογικής μνήμης επισημαίνοντας ότι οι μόνες δυνατότητες παρεμβάσεων είναι στους λοιπούς φορολογικούς ηλεκτρονικούς μηχανισμούς.

Διευκρίνισαν ότι οι παρεμβάσεις στις αποδείξεις για την αποστολή ψευδών στοιχείων στην ΑΑΔΕ γίνονται με προγράμματα ηλεκτρονικών υπολογιστών που λειτουργούν ανεξάρτητα από τους μηχανισμούς και τους παρακάμπτουν.

Με τη διασύνδεση των ταμειακών με τα POS, τα τερματικά αποδοχής καρτών πληρωμών (EFT POS), δεν επιτρέπεται να λειτουργούν αυτόνομα για χρεωστικές συναλλαγές. Δηλαδή για πληρωμές με κάρτα, δεν θα επιτρέπεται να εισάγεται με πληκτρολόγηση στο POS το ποσό πληρωμής.

Τα 5 βήματα του ελέγχου της Φ.Η.Μ

  • H συναλλαγή ξεκινά από τον Φορολογικό Ηλεκτρονικό Μηχανισμό (ΦΗΜ), δηλαδή τις εξελιγμένες ταμειακές μηχανές για τις συναλλαγές λιανικής. Ο χειριστής (υπάλληλος ή καταστηματάρχης) επιλέγει “πληρωμή με κάρτα” και ο ΦΗΜ στέλνει σχετικό αίτημα στο σύστημα πληρωμών με κάρτες EFT/POS.
  • Το σύστημα EFT/POS επιβεβαιώνει αυτόματα στον Φορολογικό Μηχανισμό τη λήψη του αιτήματος, θέτοντάς τον σε αναμονή του αποτελέσματος.
  • Το POS συνδέεται στον Πάροχο Υπηρεσιών Πληρωμών (τράπεζα ή αντίστοιχη υπηρεσία πληρωμών) και λαμβάνει πληροφορία αν υπήρξε (α) “online έγκριση” ή (β) offline έγκριση ή (γ) απόρριψη offline ή (δ) διακοπή της συναλλαγής.
  • Το σύστημα EFT/POS αποκρίνεται στον ΦΗΜ με το τελικό αποτέλεσμα: απόρριψη ή έγκριση. Επιπλέον, ταυτόχρονα με την έγκριση, στέλνει και τα βασικά στοιχεία της συναλλαγής (όπως αριθμό συναλλαγής, κωδικό έγκρισης κ.λπ.) αλλά και δεδομένα για εκτύπωση της απόδειξης από τον ΦΗΜ, εφόσον αυτός το υποστηρίζει.
  • Ο Φορολογικός Μηχανισμός – ΦΗΜ επιβεβαιώνει τη λήψη του τελικού αποτελέσματος.

Σε περίπτωση που η επιβεβαίωση αυτή, για οποιοδήποτε λόγο, δεν τεκμηριωθεί από το σύστημα EFT/POS, τότε το EFT/ POS δημιουργεί σχετική σήμανση για τη μη διεκπεραίωση της συναλλαγής από τον Φορολογικό Μηχανισμό.


Παναγιώτης Ράγγος 

Λογιστής Φοροτεχνικός Α΄ Τάξης - Οικονομολόγος

 

Help Desk

Αιτήματα Υποστήριξης
Έχετε κάποια απορία πάνω στα φορολογικά, εργασιακά, πληροφορική ? Εσείς ρωτάτε... Εμείς απαντάμε !!!
Γνωσιακή Βάση
Η γνωσιακή βάση είναι ένας ηλεκτρονικός πόρος που περιέχει συχνές ερωτήσεις για φορολογικά, εργασιακά, ασφαλιστικά, προγράμματα, συμβουλές, κτλ.
Κλείσιμο Συνάντησης
Είμαστε στη διάθεσή σας για να σας εξυπηρετήσουμε μέσω τηλεδιάσκεψης. Κάντε κράτηση συνάντησης...