Επικαιρότητα

Διαβάστε τα τελευταία νέα
Αστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια Ανενεργά
 

Πάροχοι υπηρεσιών ηλεκτρονικής τιμολόγησης

Όσες επιχειρήσεις επιλέξουν να χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες των Παρόχων Ηλεκτρονικής Τιμολόγησης, μπορούν αυτόματα να διαβιβάζουν τα παραστατικά εσόδων, που εκδίδουν, στην πλατφόρμα myDATA.

Η διαβίβαση των παραστατικών ψηφιακής τιμολόγησης γίνεται με ευθύνη του Παρόχου, σε πραγματικό χρόνο, και αυτόματα, με την έκδοση των παραστατικών. Τα προς έκδοση ψηφιακά τιμολόγια υποβάλλονται σε βασικούς ελέγχους από την πλατφόρμα myDATA και σημαίνονται με τον «Μοναδικό Αριθμό Καταχώρισης» (ΜΑΡΚ), ο οποίος συνοδεύει υποχρεωτικά κάθε τιμολόγιο, που εκδίδεται από αδειοδοτημένο λογισμικό. Η ηλεκτρονική τιμολόγηση μέσω παρόχου βελτιώνει την αξιοπιστία των συναλλαγών, καθώς οποιοσδήποτε μπορεί να ελέγξει σε ιστοσελίδα του παρόχου την αυθεντικότητα ενός τιμολογίου, με χρήση του QR code, που φέρουν υποχρεωτικά τα ψηφιακά τιμολόγια.     

Οι επιχειρήσεις, που επιλέγουν να χρησιμοποιούν αποκλειστικά υπηρεσίες παρόχων ψηφιακής έκδοσης στοιχείων για την έκδοση παραστατικών εσόδων, μπορούν να λαμβάνουν και τα φορολογικά κίνητρα, που προβλέπονται από το νόμο.


Η ευθύνη και τα προβλήματα

Όπως αναφέρθηκε η διαβίβαση των παραστατικών ψηφιακής τιμολόγησης γίνεται με ευθύνη του παρόχου. Εδώ είναι το σημείο κλειδί διότι έχουν εμφανιστεί προβλήματα. Ποια είναι αυτά;

Θα χρησιμοποιήσουμε ένα πραγματικό περιστατικό ως παράδειγμα. Έστω ότι εκδόθηκε ένα παραστατικό από μία επιχείρηση προς μία δημόσια υπηρεσία. Υπάρχει πάροχος.  Το τιμολόγιο πήρε ΜΑΡΚ αλλά στην πλατφόρμα myData δεν ανέβηκε ποτέ.

Ο λόγος;

Μπορεί για παράδειγμα να είχε πέσει η πλατφόρμα της ΑΑΔΕ το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Γεννάται το εξής ερώτημα. Τι κάνει η επιχείρηση και ποιος έχει την ευθύνη της διαβίβασης;

Ο εντοπισμός του προβλήματος στις περισσότερες περιπτώσεις εντοπίζεται από τους λογιστές που κάνουν συμφωνίες των παραστατικών με την πλατφόρμα myDATA. Σωστά ή λάθος έτσι συνήθως γίνεται μέχρι σήμερα. Κανονικά δεν θα έπρεπε. Θα έπρεπε να υπάρχει μήνυμα ότι το παραστατικό δεν διαβιβάστηκε. Ο λογιστής όμως ενημερώνει την επιχείρηση για το πρόβλημα και την ασυμφωνία. Ζητά από την  επιχείρηση να μιλήσει με τον πάροχο για να κάνουν τις απαραίτητες ενέργειες. Ποια πιστεύετε ότι ήταν η απάντηση;

Η απάντηση της εταιρείας – παρόχου θα έπρεπε να αναφέρει:

“Βεβαίως θα το δούμε και θα κάνουμε τις απαραίτητες ενέργειες για την λύση του προβλήματος”.

 Έγινε όμως έτσι;

Δυστυχώς όχι. Η απάντηση της εταιρείας - παρόχου του παραδείγματός μας ήταν η εξής:

“Θα πρέπει να μιλήσει ο λογιστής σας με την ΑΑΔΕ για την διευθέτηση του προβλήματος. Εμείς δεν έχουμε καμία δουλειά από τη στιγμή που το παραστατικό έχει πάρει ΜΑΡΚ”.

Στο σημείο αυτό αρχίζει (χωρίς να έπρεπε) μία τηλεφωνική γραφειοκρατία.

Ο λογιστής της επιχείρησης επικοινωνεί με τον πάροχο και τον ενημερώνει ότι εκ του ρόλου του δεν έχει καμία δουλειά ώστε να ασχοληθεί με πρόβλημα διαβίβασης. Του υπενθυμίζει τον ρόλο του και του τονίζει ότι υπάρχει σύμβαση της επιχείρησης του (ως παρόχου) με την επιχείρηση – πελάτη. Του αναφέρει ότι έχει την ευθύνη για την ορθή διαβίβαση των δεδομένων. Η απάντηση και πάλι του εκπροσώπου της εταιρείας – παρόχου ήταν η εξής:

“Έχουμε εντολή από την διεύθυνση να μην ασχοληθούμε με τέτοιου είδους προβλήματα”.

Ενημερώνεται από τον λογιστή ο πελάτης και επικοινωνεί και ο ίδιος με τον πάροχο. Αποτέλεσμα;

Ακριβώς η ίδια απάντηση. Συγκεκριμένα:

 “Θα πρέπει να μιλήσει ο λογιστής σας με την ΑΑΔΕ για την διευθέτηση του προβλήματος. Εμείς δεν έχουμε καμία δουλειά από τη στιγμή που το παραστατικό έχει πάρει ΜΑΡΚ”.

Εξηγεί ο λογιστής στον πελάτη του ότι η απάντηση που δίνει ο πάροχος δεν έχει λογική. Ο πελάτης με το δίκιο του ερωτά:

“Τι πρέπει να κάνω;”

Δυστυχώς, σαν την περίπτωση του παραδείγματός μας υπάρχουν αρκετές ήδη περιπτώσεις. Η ΑΑΔΕ είναι ενημερωμένη για το θέμα και θα πρέπει να κάνει τις απαραίτητες ενέργειες ώστε τέτοιου είδους θέματα να μην υφίστανται και αν υφίστανται να υπάρχουν οι ανάλογες συνέπειες.

Κάθε επαγγελματίας πέρα από τις ανάλογες απολαβές θα πρέπει να έχει και τις ανάλογες ευθύνες και υποχρεώσεις. Δεν θα πρέπει σε καμία περίπτωση η επιχείρηση ή ο λογιστής να ασχολούνται με τέτοιου είδους θέματα που θα έπρεπε να είναι λυμένα.

Καλό είναι λοιπόν η ΑΑΔΕ για να μην υπάρχουν προβλήματα να βγάλει μία διευκρινιστική εγκύκλιο όπου ρητά να ξεκαθαρίζει το θέμα ώστε μην επαναληφθούν στο μέλλον τέτοιου είδους φαινόμενα.

Αυτή τη στιγμή εμπλέκονται σε ένα θέμα που θα έπρεπε να είναι λυμένο οι εξής:

Η επιχείρηση →  Ο πάροχος →  Ο λογιστής 

Κανονικά θα έπρεπε να εμπλέκεται μόνο ο πάροχος.

Ο λογιστής δεν θα έπρεπε καν να εντοπίζει τέτοιου είδους προβλήματα ούτε εννοείται να δώσει λύσεις σε προβλήματα διαβίβασης ή επικοινωνίας με την ΑΑΔΕ για την λύση τους.

Συμπέρασμα;

Από τη στιγμή που αυτονόητα πράγματα δεν είναι τελικά αυτονόητα, καλείται η ΑΑΔΕ εδώ και τώρα να δώσει λύση.

“ Έκαστος στο είδους του”…

Ο λογιστής δεν είναι πολυεργαλείο και φάρμακο “δια πάσαν νόσον”…

Τα συμπεράσματα δικά σας…


 Παναγιώτης Ράγγος

Πιστοποιημένος Εσωτερικός Ελεγκτής

 

Help Desk

Αιτήματα Υποστήριξης
Έχετε κάποια απορία πάνω στα φορολογικά, εργασιακά, πληροφορική ? Εσείς ρωτάτε... Εμείς απαντάμε !!!
Γνωσιακή Βάση
Η γνωσιακή βάση είναι ένας ηλεκτρονικός πόρος που περιέχει συχνές ερωτήσεις για φορολογικά, εργασιακά, ασφαλιστικά, προγράμματα, συμβουλές, κτλ.
Κλείσιμο Συνάντησης
Είμαστε στη διάθεσή σας για να σας εξυπηρετήσουμε μέσω τηλεδιάσκεψης. Κάντε κράτηση συνάντησης...