Με το σημερινό μας άρθρο επανερχόμαστε σε ένα φλέγον ζήτημα της αγοράς.
Αφορά την διασύνδεση των pos με τις ταμειακές μηχανές και τα ταμειακά συστήματα και στην διασύνδεσή τους με την ΑΑΔΕ. Τα ερωτήματα που συνεχώς τίθενται είναι εάν υπάρχουν ακόμη προβλήματα και ποια είναι αυτά;
Θα αναφέρουμε συνοπτικά μερικά που έχουν τεθεί από την αγορά ώστε να μπορέσει η ΑΑΔΕ να δώσει λύσεις.
- Τα προβλήματα
→ Στην περίπτωση που οι εταιρείες τεχνικής υποστήριξης αρνούνται να λειτουργήσουν μέσω voucher και ζητούν εξόφληση όλου του τιμήματος για να αναρτήσουν το ραντεβού στην ειδική πλατφόρμα.
→ Στην περίπτωση που οι εταιρείες τεχνικής υποστήριξης απαντούν αόριστα ότι θα τακτοποιήσουν τη διασύνδεση τον επόμενο μήνα, χωρίς όμως να προχωρούν στη διαδικασία κλεισίματος ραντεβού με αντίστοιχη ανάρτησή στην ειδική πλατφόρμα.
→ Στην περίπτωση που οι Πάροχοι δεν έχουν αναβαθμίσει, εντός των χρονικών ορίων που προβλέπει ο νόμος, τις εφαρμογές των POS που διαθέτουν στην αγορά.
→ Όταν οι επιχειρήσεις δεν έχουν ταμειακές μηχανές και εκδίδουν τις αποδείξεις λιανικής μέσω κομπιούτερ με την χρήση ΕΑΦΔΣΣ και ενημερώνονται από τους Παρόχους ότι δεν έχουν κυκλοφορήσει ακόμα οι νέοι κατάλληλοι φορολογικοί μηχανισμοί (ΦΗΜ) που θα συνδέονται με τα POS.
→ Με ποιο τρόπο διασυνδέονται τα POS που λειτουργούν ασύρματα με κάρτα sim και με ποια διαδικασία πραγματοποιείται η αναβάθμιση του συστήματος.
→ Στην περίπτωση που ταμείο και Μέσο Πληρωμών ενσωματώνονται σε μία συσκευή (Αll in one - Cash Register/POS) και η επιχείρηση χρησιμοποιεί ERP και όχι ΤΑΜΕΙΑΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ και η τιμολόγηση της προκαταβολής και η εξόφληση σε δεύτερο χρόνο δεν συγχρονίζονται με την πραγματική χρονική στιγμή της διακίνησης των πωληθέντων εμπορευμάτων. Πότε και με ποια διαδικασία εκδίδεται η Απόδειξη Λιανικής Πώλησης (σας επισημαίνουμε ότι απόδειξη λιανικής επί πίστωση δεν υφίσταται).
→ Σε πωλήσεις μέσω POS πελατών τρίτων χωρών που δικαιούνται απαλλαγή ΦΠΑ: α) Στην περίπτωση που ο πελάτης πληρώνει μέσω POS και τα εμπορεύματα θα σταλούν μέσω μεταφορικής (ΕΛ.ΤΑ., DHL, κλπ,), τι απόδειξη θα κοπεί την στιγμή πληρωμής στον πελάτη και ποιο παραστατικό θα συνοδέψει μετέπειτα τα εμπορεύματα. β) Όταν ο πελάτης παίρνει μαζί του τα εμπορεύματα και στη συνέχεια θα χρησιμοποιηθεί εταιρεία παροχής Tax Free, τύπου Global Blue, Planet κλπ., ποια διαδικασία ακολουθείται.
- Οι ενέργειες της ΑΑΔΕ
Η ΑΑΔΕ έστειλε μέχρι και προχθές 28 Μαρτίου ενημερωτικά emails σε 136.673 επαγγελματίες και επιχειρήσεις που δεν έχουν ακόμα προχωρήσει στη διασύνδεση ταμειακής μηχανής με POS. Καλούνται μέχρι την 1η Απριλίου να επικοινωνήσουν με την επιχείρηση από την οποία έχουν προμηθευτεί την ταμειακή τους μηχανή και, κατά περίπτωση:
→ Να κλείσουν ραντεβού εντός του Απριλίου για την αναβάθμιση της ταμειακής τους μηχανής και τη διασύνδεσή της με το POS που διαθέτουν.
→ Να δηλώσουν ότι η ταμειακή μηχανή είναι διασυνδεδεμένη με εμπορικό/λογιστικό πρόγραμμα διαχείρισης.
Σε αυτή την περίπτωση, η υποχρέωση διασύνδεσης μεταφέρεται για τις 31/5/2024 ή για τις 30/6/2024. Αν η επιχείρηση από την οποία προμηθεύτηκαν την ταμειακή τους μηχανή δεν έχει διαθεσιμότητα για ραντεβού εντός του Απριλίου, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να δηλώσουν στο Μητρώο POS έως σήμερα την πρόθεσή τους να αντικαταστήσουν την ταμειακή τους μηχανή με μια πιστοποιημένη λύση all-in-one, την οποία θα πρέπει να προμηθευτούν και να θέσουν σε λειτουργία έως τις 30 Απριλίου.
Αν η επιχείρηση από την οποία προμηθεύτηκαν την ταμειακή τους μηχανή δεν έχει διαθεσιμότητα για ραντεβού εντός του Απριλίου, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να:
→ Απευθυνθούν σε άλλη επιχείρηση τεχνικής υποστήριξης, που θα έχει διαθεσιμότητα.
→ Να δηλώσουν στο Μητρώο POS έως τις 29 Μαρτίου 2024 την πρόθεσή τους να αντικαταστήσουν την ταμειακή τους μηχανή με μια πιστοποιημένη λύση All-in-One, την οποία θα πρέπει να προμηθευτούν και να θέσουν σε λειτουργία έως τις 30 Απριλίου 2024.
Ουσιαστικά με αυτό το πλάνο εξαιρούνται από τις κυρώσεις, επιχειρήσεις και τους επαγγελματίες που λόγω μη διαθεσιμότητας από επιχειρήσεις τεχνικής υποστήριξης δεν πρόλαβαν να ολοκληρώσουν τη διασύνδεση αλλά αποδεδειγμένα έχουν κλείσει ραντεβού εντός του Απριλίου οι όποιοι έχουν προθεσμία έναν ακόμα μήνα.
Θέλουμε να πιστεύουμε ότι θα υπάρξει οριστική επίλυση των θεμάτων που προέκυψαν από την εφαρμογή της λειτουργίας των POS και τη διαδικασία διασύνδεσής τους με την ΑΑΔΕ. Επίσης θα πρέπει επιτέλους να δοθεί λύση στο φλέγον θέμα των τραπεζικών προμηθειών. Αναμένουμε λοιπόν…..
Τα συμπεράσματα δικά σας…..
Παναγιώτης Ράγγος
Λογιστής Φοροτεχνικός Α΄ Τάξης
Οικονομολόγος
Πιστοποιημένος Εσωτερικός Ελεγκτής