Αστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια Ανενεργά
 

Ένα διευρυμένο ως προς τα εισοδηματικά κριτήρια fuel pass. To εισοδηματικό όριο θα αυξηθεί στα 40-45.000 ευρώ ώστε αυτή τη φορά οι δικαιούχοι να ανέβουν πάνω από τα 2,5 εκατομμύρια (από 2,3 εκατομμύρια στον προηγούμενο γύρο).


Επίσης, θα αυξηθεί το ποσό της επιδότησης. Τον Απρίλιο, με την τιμή της αμόλυβδης περίπου στα 2,1 ευρώ, είχαν δοθεί 22 λεπτά επιδότησης για 60 λίτρα καυσίμου ανά μήνα για τους οδηγούς ΙΧ. Αυτό έβγαζε περίπου 13 ευρώ τον μήνα ή 40 ευρώ για το τρίμηνο συνολικά. Τώρα, η επιδότηση αναμένεται να αυξηθεί στα 35-40 λεπτά ώστε η πίστωση του ποσού ανά τρίμηνο να φτάσει στα 60 ευρώ για την ηπειρωτική Ελλάδα και στα 70 ευρώ για την υπόλοιπη χώρα.
Θα παραμείνει η προσαύξηση κατά 5 ευρώ για την εξαργύρωση στα πρατήρια μέσω του έξυπνου κινητού οπότε το τελικό ποσό της πίστωσης θα μπορεί να φτάνει και στα 75 ευρώ.


Η αύξηση της οριζόντιας επιδότησης για το πετρέλαιο κίνησης πιθανότατα στα 20 λεπτά. Στόχος η διατήρηση της τιμής του πετρελαίου κίνησης κάτω από 2 ευρώ ώστε το "επαγγελματικό καύσιμο" να μην γίνει αιτία ακόμη μεγαλύτερης ώθησης του πληθωρισμού. Σήμερα, με την επιδότηση στα 15 λεπτά, η μέση πανελλαδική τιμή του πετρελαίου κίνησης φλερτάρει με τα δύο ευρώ. Σε συνδυασμό με την μείωση των διεθνών τιμών που παρατηρείται τις τελευταίες ημέρες, υπάρχει η αισιοδοξία ότι θα καταστεί εφικτό τουλάχιστον το πετρέλαιο κίνησης να συγκρατηθεί κάτω από τα 2 ευρώ το λίτρο για το φετινό καλοκαίρι. Ειδικά σε γτια τα νησιά, ενδεχομένως να ανακοινωθεί και μεγαλύτερη επιδότηση από τα 20 λεπτά. 


Παναγιώτης Ράγγος 

Λογιστής Φοροτεχνικός Α΄ Τάξης - Οικονομολόγος