Συνταξιοδοτικά Νέα

Διαβάστε τα τελευταία νέα
Αστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια Ανενεργά
 

Την εξυπηρέτηση πολιτών μέσω του ψηφιακού δωματίου επικοινωνίας  χωρίς να χρειάζεται η φυσική παρουσία του πολίτη στο υποκατάστημα του ΕΦΚΑ εγκαινίασε σήμερα το υπουργείο Εργασίας.

Στόχος του νέου ψηφιακού εργαλείου που θα λειτουργεί από αύριο είναι ο πολίτης να παρακολουθεί την πορεία της αίτησης συνταξιοδότησής τους, με τη βοήθεια εκπαιδευμένων υπαλλήλων.

Συγκεκριμένα ο εν αναμονή συνταξιούχος θα μπορεί να συνομιλεί με τους αρμόδιους εισηγητές και να ενημερώνεται για το αν λείπουν έγγραφα ή αν απαιτείται η προσκόμιση επιπλέον πιστοποιητικών.

 Η επικοινωνία γίνεται μέσω email και μόνο κατ΄εξαίρεση θα χρησιμοποιείται το τηλέφωνο. Με αυτήν την υπηρεσία ο ασφαλισμένος θα μπορεί να δει σε πραγματικό χρόνο την πορεία του φακέλου της αίτησης συνταξιοδότησής του.

Καταργείται έτσι η αλληλογραφία μέσω ταχυδρομείου που δημιουργούσε τεράστια προβλήματα με επιστολές που χάθηκαν και έγγραφα που ταχυδρομήθηκαν σε λάθος διευθύνσεις.

Ο υπουργός Εργασίας ανακοίνωσε επίσης ότι οι πιστοποιημένοι δικηγόροι και λογιστές θα μπορούν να αναλαμβάνουν από το Σεπτέμβριο και την ανακεφαλαίωση του ασφαλιστικού χρόνου των ασφαλισμένων και για αυτή τη δράση θα αποκτούν πρόσβαση στο ψηφιακό δωμάτιο επικοινωνίας.


Ήδη, εκπαιδεύτηκαν 600 εισηγητές και αναβαθμίστηκε το δίκτυο σε όλα τα υποκαταστήματα του ΕΦΚΑ μαζί με σύγχρονο εξοπλισμό (υπολογιστές κ.λπ.), προκειμένου να λειτουργήσει η υπηρεσία.

Πρόσβαση στην πλατφόρμα θα έχει τόσο ο πολίτης όσο και ο "Επιβλέπων" και ο "Διαχειριστής της Εφαρμογής"

■   Ο εισερχόμενος χρήστης ως "Πολίτης"  έχει δικαίωμα να δει και να πραγματοποιεί συγκεκριμένες ενέργειες μόνο για τις αιτήσεις, οι οποίες είναι συνδεδεμένες με τον ΑΦΜ του.

■ Ο εισερχόμενος χρήστης ως "Υπάλληλος e-Ε.Φ.Κ.Α." έχει δικαίωμα να δει και να πραγματοποιήσει ενέργειες στις αιτήσεις, τις οποίες χειρίζεται και δυνατότητα αλλαγής κατάστασης στις αιτήσεις αυτές (π.χ. από "Εκκρεμής" σε "Ολοκληρωμένη").

■ Ο εισερχόμενος χρήστης ως "Επιβλέπων" έχει δικαίωμα να δει και να πραγματοποιήσει ενέργειες στο σύνολο των καταχωρισμένων αιτήσεων στο σύστημα. Έχει όλα τα δικαιώματα του χρήστη "Υπάλληλος e-Ε.Φ.Κ.Α." και επιπρόσθετες δυνατότητες σχετικά με την αλλαγή του χειριστή της αίτησης.

,■ Ο εισερχόμενος χρήστης ως "Διαχειριστής Εφαρμογής" έχει δικαίωμα να πραγματοποιήσει ένα σύνολο παραμετροποιήσεων σε επίπεδο εφαρμογής, όπως λ.χ. διαχείριση χρηστών και δικαιωμάτων. Ο ορισθείς ως "Διαχειριστής Εφαρμογής" δεν έχει πρόσβαση στις αιτήσεις που έχουν καταχωρισθεί.


Για την είσοδο των πολιτών στην εφαρμογή απαιτείται η αυθεντικοποίηση των δικαιούχων προσώπων με τη χρήση των προσωπικών κωδικών διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης (Γ.Γ.Π.Σ.Δ.Δ) του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).

Εφόσον υποβληθεί το επιθυμητό email επικοινωνίας στον πολίτη αποστέλλεται από την πλατφόρμα ένα αυτοματοποιημένο email επιβεβαίωσης με τον σύνδεσμο που θα οδηγεί στην πλατφόρμα "Ψηφιακό δωμάτιο επικοινωνίας".

Βάσει του σχεδιασμού, η αμφίδρομη αυτή επικοινωνία μεταξύ ΕΦΚΑ και πολιτών θα μπορεί να επεκταθεί και σε άλλες συναλλαγές με τον ασφαλιστικό φορέα. Εντός του επόμενου διαστήματος, εκτιμάται ότι θα μπορούν να έχουν ηλεκτρονικές συνομιλίες και συναλλαγές ακόμη και λογιστές για υποθέσεις που αφορούν πελάτες τους, ή για ασφαλιστικά θέματα των ελευθέρων επαγγελματιών (ασφαλιστικές ενημερότητες, απογραφές κ.λπ.).


Τι είναι το Ψηφιακό Δωμάτιο Επικοινωνίας;

Το Ψηφιακό Δωμάτιο Επικοινωνίας είναι μία σύγχρονη εφαρμογή, η οποία αποτελεί το μέσο άμεσης επικοινωνίας και αλληλεπίδρασης μεταξύ των πολιτών και του ΕΦΚΑ σε «πραγματικό χρόνο», καθώς υπάρχει η δυνατότητα της αποστολής μηνυμάτων και της διαβίβασης εγγράφων.

Μέσω του Ψηφιακού Δωματίου Επικοινωνίας:

■ Ο Πολίτης μπορεί πλέον να καταθέσει ηλεκτρονικά τα απαραίτητα δικαιολογητικά για την απονομή σύνταξης του ο υπάλληλος του Φορέα μπορεί να επικοινωνήσει με τον Πολίτη και να ζητήσει σε ηλεκτρονική μορφή το δικαιολογητικό που εκκρεμεί για να συνεχίσει τη διαδικασία απονομής

■ Ο πολίτης μπορεί να επικοινωνήσει με τον υπάλληλο του Φορέα και να ενημερωθεί για την πορεία της διεκπεραίωσης του αιτήματος του


Ποιους αφορά το Ψηφιακό Δωμάτιο Επικοινωνίας;

Το Ψηφιακό Δωμάτιο Επικοινωνίας αφορά κάθε πολίτη, ο οποίος έχει υποβάλει το συνταξιοδοτικό του αίτημα μέχρι και σήμερα αλλά και κάθε νέο, καθώς και τους υπαλλήλους του Φορέα που απασχολούνται με την απονομή συντάξεων και έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν μία σύγχρονη εφαρμογή για την αποστολή ενημερώσεων, αιτημάτων πληροφορίας ή κοινοποίησης εγγράφων, π.χ. κοινοποιήσεις οφειλών, βεβαιώσεις ασφαλιστικού χρόνου, αποφάσεις συντάξεων.


Παναγιώτης Ράγγος 

Λογιστής Φοροτεχνικός Α΄ Τάξης - Οικονομολόγος

Help Desk

Αιτήματα Υποστήριξης
Έχετε κάποια απορία πάνω στα φορολογικά, εργασιακά, πληροφορική ? Εσείς ρωτάτε... Εμείς απαντάμε !!!
Γνωσιακή Βάση
Η γνωσιακή βάση είναι ένας ηλεκτρονικός πόρος που περιέχει συχνές ερωτήσεις για φορολογικά, εργασιακά, ασφαλιστικά, προγράμματα, συμβουλές, κτλ.
Κλείσιμο Συνάντησης
Είμαστε στη διάθεσή σας για να σας εξυπηρετήσουμε μέσω τηλεδιάσκεψης. Κάντε κράτηση συνάντησης...